Co zrobić aby nasza strona szybciej pojawiała się w wyszukiwarce Google?

domena
Dlaczego nie działa opłacona domena – najczęstsze przyczyny
Czerwiec 11, 2018
Hosting z dyskami SSD
Hosting z dyskami SSD – niezbędne informacje
Czerwiec 26, 2018
Pokaż wszystkie

Co zrobić aby nasza strona szybciej pojawiała się w wyszukiwarce Google?

google

1. O jakie elementy zadbać aby dokonać optymalizacji witryny i być lepiej widocznym w wyszukiwarce Google?
2. Jak dodać stronę do Google?
3. Czy konieczne jest ponawianie indeksacji?

Wiele firm gwarantuje szybkie i sprawne użytkowanie swoich witryn internetowych. Wystarczy jedno kliknięcie aby złożyć zamówienie online lub zlecić przelew bankowy. Dzięki takim ułatwieniom, przyzwyczailiśmy się do wygodnego korzystania z sieci więc dlatego oczekujemy tego samego w przypadku widoczności naszej strony w wynikach Google. Należy jednak mieć na uwadze, że na pojawienie się strony w wyszukiwarce ma wpływ kilka istotnych kwestii, które zostaną opisane poniżej.

Google jest w stanie wygenerować wiele wyników w bardzo krótkim czasie więc nowi właściciele witryn internetowych po zakupie domeny kierują się z pytaniem do dostawców usług hostingowych dlaczego ich strona dalej nie ukazuje się w wyszukiwarce.

Aby móc przybliżyć ten proces, warto zacząć od wyjaśnienia terminu indeksowania stron. Są to czynności przeprowadzane przez specjalnie stworzone do tego boty lub oprogramowania, które mają na celu dokonanie analizy zamieszczonej na stronie zawartości. Google w oparciu o zgromadzone informacje, tworzy algorytmy dopasowujące wyniki wyszukiwania do pytań wpisywanych w wyszukiwarkę. Do czasu, gdy na niedawno stworzoną stronę nie dotrą boty, czyli jeżeli nie zostanie ona zaindeksowana, jej znalezienie w Google będzie niemożliwe. Proces nie trwa długo, jednak pojawiają się sytuacje, gdy nawet po kilku dniach, witryna nie jest widoczna podczas wyszukiwania i wtedy warto zastosować narzędzia, umożliwiające przyspieszenie indeksowania.

O jakie elementy zadbać aby dokonać optymalizacji witryny i być lepiej widocznym w wyszukiwarce Google?

Odpowiednie miejsce naszej strony podczas wyszukiwań w Google zdeterminowane jest spełnieniem pewnych standardów. Należy dokonać optymalizacji strony względem wyszukiwarki, a więc tak dopasować strony aby były zgodne z ustanowionymi warunkami. Dostosowanie elementów witryny do polityki Google może uchronić przed nałożeniem kar w postaci zablokowania strony, gdyż będzie ona niewidoczna dla botów oraz użytkowników do momentu zlikwidowania nieprawidłowości. Aby poprawnie dokonać optymalizacji strony internetowej należy zwrócić szczególną uwagę na takie kwestie jak:

  • Nazwa domeny strony adekwatna do jej zawartości. Powinna znaleźć odniesienie do tego co oferujemy odbiorcom i była zrozumiała dla użytkowników.
  • Ciekawa treść. Zamieszczanie na stronę interesujących wpisów, zdjęć oraz filmów przykuje uwagę użytkowników i tym samym sprawi, że będą ją częściej oglądać. Treści nie można kopiować z innych stron, należy dobrać charakter umieszczanych informacji do profilu firmy.
  • Linkowanie wewnętrzne – jest istotnym elementem, który umożliwia proces indeksacji jeśli dokonano na stronie zmian. W przypadku stron, o dużej zawartości, które posiadają podstrony, należy przeprowadzić hierarchię podziału i zadbać o ich wzajemne powiązania.
  • Linkowanie zewnętrzne – Linki zamieszczone na naszej stronie powinny być dobrej jakości a więc pozbawione spamu oraz takie, które nie odsyłają do forów internetowych. Ważne jest również źródło z którego pochodzą, gdyż jest to istotny element standardów Google.

Odniesienie się do wymienionych wskazówek umożliwi właściwą optymalizację i uzyskanie satysfakcjonującego miejsca w wyszukiwarce od razu po indeksacji strony.

Jak dodać stronę do Google?

Jeśli chcemy sprawdzić, czy nasza strona została zaindeksowana, możemy skorzystać z komendy site: wpisując ją w pole wyszukiwarki. Natomiast gdy nie pojawi się wśród wyników, możemy użyć narzędzi Google dla webmasterów, a więc Google Search Console, dostępne dla wszystkich użytkowników posiadających konto.

Aby dokonać indeksacji strony, należy dodać ją do panelu GSC. Jeżeli wcześniej nie przeprowadzaliśmy tej czynności ze swojego konta, to panel będzie pusty, natomiast gdy jakieś strony były dotychczas zweryfikowane, pojawi się ich lista. Na ekranie panelu wyświetli się instrukcja dalszego postępowania.

W celu uniknięcia przypisania sobie nieswoje strony, zostaniemy poproszeni o zweryfikowanie własności. Dostępnych jest kilka metod, z których należy wybrać jedną.

Jeżeli posiadamy dostęp do serwera (dostęp do FTP) możemy skorzystać z metody zalecanej, która polega na pobraniu pliku HTML i wgraniu go do głównego katalogu domeny na serwerze.

W przypadku braku dostępu do serwera lub opcji strony, wybieramy jedną z metod alternatywnych:

  • Tag HTML,
  • Dostawca nazwy domeny,
  • Google Analystics,
  • Menadżer tagów Google.

Z wymienionych metod, najłatwiejszą jest wstawienie tagu HTML. Proces postępowania zaczyna się od wpisania otrzymanego kodu w sekcji <head> naszej strony przy użyciu zaawansowanej edycji strony albo z właściwego miejsca opracowanego w CMS-ie, na którym funkcjonuje nasza strona. Można także skorzystać ze wsparcia autora aplikacji lub plików pomocy, jeśli nie wiemy gdzie wstawić Tag. Dla CMs-ów sporządza się odpowiednie wtyczki, które ułatwiają weryfikację stron dla GSC.

Przejście do kolejnego kroku indeksacji jest możliwe jedynie po potwierdzeniu własności. Następnie należy powrócić do panelu głównego GSC, znaleźć nową stronę i kliknąć w jej adres URL. W panelu zarządzania trzeba rozwinąć opcję „indeksowanie”. Po kliknięciu „pobierz jako Google” pojawi się ekran z dwiema opcjami: „pobierz” i „pobierz i zrenderuj”. Przy pomocy dowolnej z nich możemy zobaczyć powstałe podczas indeksacji błędy. Druga opcja „pobierz i zrendenduj” pozwala na sprawdzenie jak bot Google widzi naszą stronę oraz czy wszystkie zamieszczone na stronie elementy są dla botów widoczne. Następnie zostaniemy zapytani o zaindeksowanie danego adresu, strony głównej lub wszystkich adresów URL.

Czy konieczne jest ponawianie indeksacji?

Gdy dokonamy zmian na naszej stronie w postaci dodania nowej treści, grafiki czy produktów w sklepie, indeksacja nie jest wymagana, gdyż zasoby Internetu indeksowane są w praktyce bezustannie. Zmiany pojawiają się w wyszukiwarce Google zazwyczaj w przeciągu kilku lub kilkunastu godzin, natomiast jeśli mamy potrzebę aby poprawki pojawiły się wcześniej, możemy wykorzystać opcję „indeksuj tylko ten URL” i podać adres danej podstrony.

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies (ciasteczek), zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ok